Ključna pitanja i odgovori o prehrani 1 dio

1. Koliko je bitan protein za izgradnju mišićne mase?

Ne možete izgraditi zgradu bez odgovarajućih sirovina i to isto važi za izgradnju mišića. Amino kiseline su male komponente proteina i često su nazivane gradivnim blokovima jer služe da izgrade i dodaju novo mišićno tkivo.

Malomasni izvori proteina su bijelo meso (bez kožice), riba, odrezak, proteinski prašci i malomasni mliječni proizvodi kao što su posni sir, jogurt i mlijeko.

Kako bi unijeli dovoljnu količinu ciljajte na najmanje 2 grama proteina po kilogramu tjelesne težine raspoređenih kroz 6-8 obroka dnevno.

2. Šta je najvažnije da se zna o unosu ugljikohidrata?

Dvije riječi: glikogen i inzulin.

Glikogen predstavlja tjelesne zalihe ugljikohidrata. Kada konzumirate dovoljno UH ove zalihe energije se napune i omogućavaju tijelu da iskoristi protein za izgradnju novih mišića. Kada unosite malo UH, zalihe se brzo prazne te uzrokuju da se protein sagori kao pokretačko gorivo i onda taj protein nije dostupan za proces mišićne izgradnje.

Ugljikohidrati također povećavaju prirodno otpuštanje hormona koji se zove inzulin, koji važi za najsnažniji tjelesni anabolički hormon. Inzulin je poprilično svestran te dovodi i amino kiseline i glukozu, najprostiji oblik ugljikohidrata, u mišiće kako bi započela obnova i oporavak. Za izgradnju mišićne mase treba da uključite ugljikohidrate kao jako bitan sastojak u vašem prehrambenom planu. Neka cilj bude minimum oko 4 grama po kilogramu tjelesne težine.

3. Da li su svi ugljikohidrati isti?

Ne. Većina ugljikohidrata treba da dolazi uz sporo probavljivih izvora kao što su cjelovito zrnevlje, slatki krompir i voće. Ovo će omogućiti dobijanje mase bez nabacivanja masti.

4. Kao Hardgainer da li trebam brinuti koje ugljikohidrate unosim?

Ako ste doista neko ko jako teško dobija na kilaži (hardgainer) ne morate da brinete toliko o prethodnom pravilu. Vaš fokus treba da bude na hrani koja je ispunjena ugljikohidratima. To su paste, riža, med, palačinci itd. Ove namirnice će omogućiti da dostignete dnevni unos UH bez da se osjećate punima (kakav je slučaj sa visoko vlaknastim povrćem).

5. Koliko kalorija trebam dnevno?

Pored proteina i ugljikohidrata, potrebna je dovoljna količina kalorija da bi rasli. Mišićni rast zahtjeva energiju: ako ne pružite dovoljno energije u formi kalorija nećete rasti. Kao općenito pravilo, potrebno vam je oko 40 kalorija po kilogramu tjelesne težine dnevno da bi nabacili mišiće. To je oko 4,000 kalorija za bodybuildera teškog oko 100 kg. Ali biohemija svakog pojedinca je različita. Ako uz ovaj plan ne dobijate na masi povećajte unos kalorija. Ako dobijate na masi ali isto tako i previše na tjelesnim mastima potrebno je smanjiti unos kalorija.

 

By Muscle Freak | | savjeti o prehrani | 0 comments
slijedeći post → ← predhodni post

Komentari

Ostavi komentar

Budite u vezi sa nama i preko

Pozovite nas

Pozovite nas na +387 33 590 419 ukoliko imate pitanja, primjedbi ili jednostavno želite pohvaliti naš rad.

Poslednje objave

  • Muscle Freak Podgorica

    Dragi građani Podgorice i Crne gore, Od sada ste u prilici posjetiti novo otvoreni protein shop "Muscle Freak" u ulici Avda Međedovića u Podgorici i kupiti suplemente za sportsku prehranu renomiranih svjetskih brendova kao što su Optimum Nutrition, BSN, Muscletech,... pročitaj više

  • Banja Luka Open 2016 Jiu Jitsu Championship

    Petog novembra 2016. Banja Luka je bila domaćin međunardnog turnira u brazilskoj jiu jitsi (BJJ) pod nazivom "Banja Luka open 2016.". Turnir je organizovan od strane FENIX BJJ Academy i prvo je ovakve vrste u ovom gradu. Na turniru je... pročitaj više

  • NOVEMBAR 2016. NEWSLETTER

    Još jedan mjesec ispunjen akcijama i povoljnim cijenama je ispred nas, ali za početak ćemo prvo napraviti kratak osvrt na oktobar koji je u Muscle Freak-u bio jako ispunjen. NAGRADNA IGRA "30 DANA BESPLATNE SUPLEMENTACIJE" JE ZAVRŠILA Nakon mjesec dana... pročitaj više