Prebiotici i probiotici

„Prebiotici“ i „Probiotici“ možda zvuče kao nešto iz tehnološkog žargona, ali to su ustvari sastojci koji donose mnoge koristi vašem zdravlju.

Vaš probavni trakt sadrži trilione bakterija, od kojih su neke dobre, a neke loše. Upravo probiotici i prebiotici služe da održe red u probavnom sistemu. U nastavku ćemo navesti neke koristi svakog od njih i kako ih možete unijeti kroz hranu koju konzumirate.

Šta su prebiotici?

Prebiotici se koriste od strane stomačnih bakterija da poboljšaju zdravlje. Uglavnom se dobijaju iz ugljikohidrata koje ljudi ne mogu probaviti. Prebiotici pomažu proizvodnju probiotik bakterija, koje nastanjuju probavni trakt i pomažu održati ga zdravim kontrolišući rast loših bakterija i izbacujući potencijalno štetne mikrobe. Izvori prebiotika uglavnom uključuju voće, povrće i cijelovite žitarice kao što su: - crveni luk, - bijeli luk, - pšenica, - grah i grašak, - orašasti plodovi, - artičoka, - zob, - paradajz. Neki prebiotici su pojačani u namirnicama kao što su hljeb, pahuljice i jogurt. Ako niste sigurni da li namirnica sadrži prebiotike provjerite listu na etiketi i potražite bilo koji od sljedećih naziva: galaktooligosaharidi, fruktooligosaharidi, oligofruktoza, vlakna ćikorije i inulin. Prebiotici također učestvuju i u apsorpciji kalcija. Preporuka je da se unesu kroz cjelovite namirnice, kao što su one navedene iznad. Počnite sa smanjenim unosom i postepeno povećavajte, jer konzumiranje previše prebiotika odjednom može dovesti do gasova i nadutosti.

Šta su probiotici?

Kao što smo već naveli, stomak je ispunjen dobrim bakterijama koje pomažu održati balans sa lošim bakterijama. Probiotici su poznati kao i dobre bakterije, jer oni čuvaju zdravlje stomaka. Dodatno, kada su dobre bakterije uništene (kao kada uzimate antibiotike) probiotici pomažu zamijeniti ih. Neka od stanja gdje probiotici mogu dosta pomoći su sindrom iritabilnog crijeva, bolest upaljenog crijeva, dijareja uzrokovana mikroorganizmima i dijareja uzrokovana antibioticima. Također, probiotici pomažu kod smanjenja probavnih problema kao što su gasovi i nadimanje. Probiotike možete pronaći u namirnicama kao što su:

Osim u namirnicama, probiotike možete naći i u formi suplemenata i to u dva glavna oblika: laktobacilus i bifidobakteria. Ova dva probuotika imaju različite prednosti, pa se preporučuje provjeriti sa vašim nutricionistom ili doktorom koji je odgovarajući za vaše potrebe. Neki od neželjenih efekata u fazi dok se vaše tijelo ne privikne na njihovu konzumaciju, mogu uključivati bol u stomaku, diareju, te gasove i nadimanje u trajanju od nekoliko dana. Probiotici također mogu izazvati i alergijsku reakciju.

Kako izvući najbolje iz oba svijeta?

Kako biste probiotik bakterije učinili sretnima, morate im omogućiti prebiotike za gorivo. Kako je potrebno oboje da se održi zdravlje probavnog sistema, nemoguće je reći da je jedan važniji od drugog.

Najbolja opcija?

Konzumirajte na dnevnoj bazi kombinaciju namirnica sa prebiotikom i probiotikom.

 

Leave a comment

All comments are moderated before posting