VITAMIN D

ŠTA JE VITAMIN D I KOJE SU NJEGOVE FUNKCIJE ?

Vitamin D je vitamin koji je rastvorljiv u masnoći, esencijalan za održavanje metabolizma kalcijuma. Sam po sebi, vitamin D je biološki neaktivan, što znači da mora biti prerađen u svoje biološki aktivne oblike.

Vitamin D nakon što je unesen ili sintetiziran u tijelu, prolazi kroz naše tijelo i pomaže mnoštvo tjelesnih funkcija kao što su održavanje uravnoteženosti kalcijuma, ćelijska dioba, regulacija imunog sistema, te kontroliranje krvnog pritiska.

Uravnoteženost kalcijuma - Vitamin D je krucijalan za efikasno iskorištavanje kalcijuma u našem tijelu. Vitamin D zadržava nivoe  kalcijumovog seruma, što je važno ne samo za funkcioniranje centralnog nervnog sistema, nego i za rast kostiju i gustoću kostiju.

Imunitet - Vitamin D je veoma snažan modulator imunog sistema. Postoji jako dobro utemeljen naučni dokaz da Vitamin D pruža mnogostruke koristi imunom sistemu i njegovom funkcioniranju, što može spriječiti razvoj auto-imuniteta.

Regulacija  krvnog pritiska je dijelom kontrolisana renin-angiotensin sistemom. Ovaj sistem zahtijeva i renin i angiotensin da bi normalno funkcionirao. Studije su pokazale da nedovoljna količina vitamina D u tijelu smanjuje ove komponente, što znači da osobe koje unose dovoljno Vitamina D spriječavaju rizik od visokog krvnog pritiska.

KOJA HRANA SADRŽI VITAMIN D ?

Vitamin D nalazimo u njegovom prirodnom obliku samo u nekolicini vrsta hrane. Hrana koja sadrži Vitamin D se sastoji od pojedinih vrsta ribe (losos, sardine), ribljeg ulja, te jaja od kokoški kojima je dat Vitamin D injektivno. U ostalu hranu koja sadrži Vitamin D spadaju hljeb, sok od narandže, te pojedine žitarice. Najviše Vitamina D sadrži konzervirani losos sa količinom od 13,3mcg.

KOJI JE PREPORUČENI DNEVNI UNOS VITAMINA D ?

1997. godine, Odbor Hrane i Nutricionizma Medicinskog Instituta (Food and Nutrition Board of the Institute of Medicine), organizacija koja kreira Preporučene Dnevne Doze Vitamina i Minerala (Recommended Dietary Allowances/RDA), je zaključio da zbog izloženosti suncu koja povećava nivo Vitamina D u tijelu, nemoguće je odrediti preporučenu dnevnu dozu. Zbog toga, odgovarajući unos Vitamina D podrazumijeva da ovaj vitamin nije sintetiziran u koži sunčevim ultra-ljubičastim zrakama. Kada ovo uzmemo u obzir, onda dolazimo do zaključka da se odgovarajući unos Vitamina D odnosi samo na Vitamin D koji je unesen, a ne sintetiziran u našem tijelu. Prema tome, odgovarajući unos odrasle muške i ženske osobe između 19 i 50 godina je 5mcg, odnosno 200IU.

KOJI SU ZNAKOVI NEDOSTATKA VITAMINA D U TIJELU ?

Kada tijelu nedostaje Vitamina D, apsorpcija kalcijuma ne može dostići dovoljan nivo. Zbog toga, PTH (paratiroidni hormon) produkcija paratiroidnih žlijezda je povećana, a kalcijum je prebačen iz kostiju kako bi učestvovao u ovom procesu. Ovaj proces je poznat i kao sekundarni hiperparatireoidizam. Osim što doprinosi ozbiljnom riziku bolesti kostiju, također povećava i rizik od osteoporoze, te mnoštvo drugih zdravstvenih problema.

Rahitis - Nedostatak Vitamina D kod novorođenčadi i djece rezultira u nemogućnosti tijela da mineralizira kosti. Kosti koje brzo rastu su najviše izložene ovom problemu. Bez mineralizacije, udovi postaju zakrivljeni. U ozbiljnim slučajevima, ovu pojavu prate i niski nivoi seruma što može izazvati i napadaje.

Osteomalacija - Iako odraslim osobama kosti više ne rastu, one se konstantno preoblikuju. Pri nedostatku Vitamina D kod odraslih osoba, koštana matrica se ne mijenja, ali se gubi koštani mineral. Ovo rezultira bolovima u kostima. te jako slabim i mekanim kostima.

KO IMA KORISTI OD SUPLEMENTACIJE VITAMINOM D ?

Sve osobe imaju koristi od suplementacije Vitaminom D. Vitamin D pomaže u spriječavanju mnogih uobičajenih bolesti i poremećaja koji pogađaju milione osobe svake godinu uključujući karcinom dojke, kolorektalni karcinuom, karcinom prostate, osteoporozu, autoimune bolesti, te povišen krvni pritisak.


Koristi Vitamina D za bodibildere/sportiste

- Zadržava zdrave i jake kosti

- Pomaže spriječavanju grčeva u mišićima

DA LI VITAMIN D IMA NEKA ŠTETNA DEJSTVA ?

Dok god ne unosite preveliku količinu Vitamina D, nećete osjetiti nikakve negativne efekte. Preporučuje se da ne uzimate više od 50mcg dnevno, jer konstantno uzimanje prevelike količine Vitamina D može uzrokovati smanjenje kostiju, kamenje u bubrezima, te kalcifikaciju (akumulaciju kalcijevih soli) organa kao što su srce, te bubrezi.

By Damir Bošnjaković | | d3, dodaci ishrani, health, Savjeti, suplementacija, vitamin d, vitamin d3, vitamini, zdravlje | 1 comment
slijedeći post → ← predhodni post

Komentari

  • Ismar - November 28, 2016

    Ćao. Hoćetel’ nabavljat Vitamin D3? Kako sam vidio ima od MyProtein sa prilično visokim UI. Hvala

Ostavi komentar

Budite u vezi sa nama i preko

Pozovite nas

Pozovite nas na +387 33 590 419 ukoliko imate pitanja, primjedbi ili jednostavno želite pohvaliti naš rad.

Poslednje objave

  • ccc

    KALKULATOR DNEVNOG UNOSA KALORIJA Unesite tražene podatke Spol Muški Ženski Vaša visina Centimetri Inči Vaša težina Kilogrami pounds Godine 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30... pročitaj više

  • TOP 10 NAJPRODAVANIJIH SUPLEMENATA NA SVIJETU

      Bodybuilding.com tradicionalno savke godine objavljuje listu 50 najbolje prodavanih suplemenata. Ove godine, kao i proteklih 10 godina Optimum Nutrition Gold Standard 100% Whey je ubjedljivo prvi na njihovoj listi. Mi izdvajamo prvih 10 suplemenata među kojima u ponudi MuscleFreaka... pročitaj više

  • NOVA Optimum Nutrition OPTI-LEAN linija proizvoda